ارتقای ظرفیت های پژوهشی اختصاصی دانشگاه پیام نور باید در اولویت قرار گیرد



رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت های ویژه ای در زمینه های پژوهشی، پژوهشی و آزمایشگاهی است و متاسفانه آنطور که باید ارتقاء نمی یابد، گفت: دانشگاه پیام نور آمادگی دارد تا از این ظرفیت های پژوهشی استفاده و توانمندسازی کند. نقش فعالی در ارتقای سطح پژوهش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم تقی زاده در مراسم هفته نکوداشت پژوهش و تقدیر از پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان برجسته این دانشگاه که امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در مرحله تولید انبوه می توان گامی سازنده برای تبدیل علم به ثروت باشد. و از ایده های نوآورانه نسل جوان کشور حمایت کند.

وی با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های مشترک پژوهشی و پژوهشی با سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات، گفت: فعالیت‌های پژوهشی مشترک علاوه بر کمک به درآمدزایی معین و بهبود وضعیت علمی اساتید و دانشجویان، نقش بسیار مؤثری دارد. همچنین جایگاه پژوهشی دانشگاه و در نهایت کشور را در سطح ملی و بین المللی ارتقاء خواهد داد.

دکتر. تقی زاده با بیان اینکه گذار به دانشگاه تحول آفرین بسیار ضروری است، گفت: پژوهش بهترین راه برای رسیدن به اهداف و ایفای نقش در راستای رسالت و وظایف محوله به دانشگاه است.

وی در پایان ضمن تقدیر از تمامی پژوهشگران و فعالان این حوزه گفت: دانشگاه پیام نور می تواند بستری برای تحقیقات از راه دور در رشته های دانشگاهی باشد و فرصت های پژوهشی را در اختیار اساتید قرار دهد چرا که در آموزش از راه دور بسیار موفق است. • تأمین کارکنان، انجمن های علمی دانشجویی و سایرین که در فعالیت های پژوهشی دخیل هستند.

ضرورت تحقیق در چارچوب دین و اخلاق

حجت الاسلام والمسلمین انبیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با بیان اینکه علم برای امام صادق(ع) برکت دارد، گفت: ارزش دارد و اگر باشد. نیت خالص نیست، علم بی ارزش خواهد بود.

این ایمان است که برای علم و پژوهش ارزش قائل است و باید پژوهشگران و دانشگاهیان کشور در چارچوب دین و اخلاق به فعالیت های پژوهشی بپردازند و زمینه را برای مشارکت جوانان در امر تحقیق و توسعه فراهم کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید