1.5 میلیون خودرو بیمه شخص ثالث ندارند



رئیس مرکز سیگورتا گفت: از 25 میلیون خودروی کشور، 23 میلیون و 500 هزار خودرو دارای بیمه شخص ثالث هستند.

به گزارش ایسنا، امروز (سه شنبه) مراسم افتتاحیه سامانه های خدمات الکترونیکی صندوق بیمه حوادث انفرادی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، مدیرکل بیمه مرکزی، معاون بانکی و بیمه ای وزیر امور خارجه برگزار شد. و دبیر کل انجمن شرکت های دولتی و بیمه گران.

غلامرضا سلیمانی، مدیرکل بیمه مرکزی، صندوق بیمه حوادث انفرادی را یاریگر صنعت بیمه و مردم دانست و گفت: این صندوق هزینه و دیه افرادی که با وسایل نقلیه تصادف می کنند را تقبل می کند و اجازه نمی دهد این صندوق داشته باشد. یک حادثه.مسئول حادثه برای پرداخت این دیه راهی زندان می شود.

وی با بیان اینکه حدود 25 میلیون دستگاه خودرو در سراسر کشور داریم، افزود: از این تعداد 23 میلیون و 500 هزار خودرو دارای بیمه شخص ثالث هستند و مابقی یا فاقد بیمه یا توقیف هستند. همچنین 800 تا 900 هزار دستگاه خودرو معادل در پارکینگ های پلیس کشف و ضبط شد.

در صورت بروز حوادث رانندگی راننده بیمه نامه ندارد یا شرکت بیمه ورشکست می شود و به همین دلیل صندوق بیمه خسارت به مصدومان کمک می کند. بیمه شخص ثالث در کشور اجباری است و هشت درصد از سهم بیمه شخص ثالث توسط شرکت های بیمه به حساب صندوق واریز می شود.
وی گفت: سالانه یک میلیون و 200 هزار تصادف در کشور رخ می دهد و سال گذشته 15 هزار و 400 فوتی، 276 هزار مصدوم و 34 هزار معلول دائم داشتیم. همچنین 3200 میلیارد تومان معادل 10 درصد از کل حق بیمه شخص ثالث برای درمان مصدومان حوادث رانندگی در سال گذشته به وزارت بهداشت پرداخت شد.

وی گفت: متأسفانه بیمه شخص ثالث به جای اینکه به آسیب دیدگان برسد، صرف سایر بخش ها می شود. بودجه سال آینده نیز شامل استفاده از بیمه شخص ثالث برای صدا و سیما و هلال احمر است. یعنی سهم این بخش ها 50 میلیارد تومان است. در حالی که این به معنای حق بیمه و جیب بالاتر است، از سوی دیگر، با گران شدن بیمه، فرار از بیمه افزایش می یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید