شاعران از زبان شعر برای بالا بردن سطح فرهنگ معنوی استفاده می کنند.



حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی عصر سه شنبه در محفل ادبی که با حضور جمعی از شاعران شعر آیینی کشوری و استانی در تالار بلاغ شهرکرد برگزار شد، مراتب فکر، اندیشه، کمال و هوش «یلدا فاطمی» را بیان کرد. هر فردی می تواند خود را بیان کند و صحبت کند، وی با بیان اینکه حالات و احساسات مردم را از کلام آنها درک می کند، افزود: هرتز. .

«قرائت قرآن، نگاه به چهره پیامبر و انفاق در راه خدا شامل سه بعد است که بانوی بزرگ اسلام از آن به عنوان حوزه مورد علاقه خود یاد کرده است.

فاطمی با بیان اینکه خواندن قرآن راه ارتباط با خداوند و شامل اصل عبادت است، یادآور شد: ح. اما به این معنا تکامل و کمال انسان خداست.

وی با بیان مفهوم انفاق به عنوان ایده خدمت به مردم در کنار عبادت خداوند، گفت: این سه بعد، زندگی اسلامی را به دور از افراط گرایی به همه مسلمانان ارائه می کند.

امام جمعه موقت شهرکرد همچنین با اشاره به رواج برخی اشعار و سخنان دروغین درباره مفاهیم دینی و سبک زندگی، بیان کرد: برخی عبادات را فقط در خدمت عمومی خلاصه کنند و یا اینکه آتش زدن منبر جایز است. یک به یک مردم را اذیت می کنند در ذهن و زندگی مردم منحرف شده اند.

شعر آیینی علاوه بر موضوع، جایگاه آیینی نیز می طلبد.

یکی از شاعران ملی شعر آیینی نیز درباره تعریف این نوع شعر در این محفل ادبی گفت: شعر آیینی به گفته بزرگان به دلیل نگاه ویژه ای که به روستا دارد، نوعی ادبیات مذهبی محسوب می شود. فضایل و اصول آن .

احمد بابایی با اشاره به وجود بیش از 30 تعریف از واژه دین، افزود: انتساب شعر به دین، شخصیتی مبهم است، زیرا کار خاص ادبیات این است که دائماً به مسائل دینی بپردازد و اصل بر این است که انسان بداند. چگونه می توان شعر آیینی و غیر آیینی را در این زمینه تعریف کرد.

وی با بیان اینکه با تعریف کلی از شعر آیینی، وصف و تمجید از فضایل و صاحبان فضائل و ترسیم صاحبان عیب و ایراد وجود دارد، تصریح کرد: با این تعریف، افقی در مقابل شعر آیینی قرار می گیرد، اما دامنه آن هنوز بسیار گسترده است.

بابایی با بیان اینکه توجه به نشانه های شعر آیینی در تعیین تکلیف اجتماعی این گونه اشعار حائز اهمیت است، یادآور شد: شناخت سیره ائمه و بررسی تاکیدات، ایرادات و سکوت آنها با چهار ویژگی که مرزهای آیینی را تشکیل می دهد، محقق می شود. شعر نشان دهنده مذهب، شیعه و قرآن است.

وی سرودن اشعار محبت اهل بیت(علیهم السلام) را اولین ویژگی شعر آیینی عنوان کرد و گفت: این عشق باید از دل و پیامبر باشد، اصل این عشق به ذهن می رود و جاری می شود. از دل تا زبان

این شاعر آیینی شعری را که حاصل معرفت است دومین ویژگی این نوع شعر دانست و گفت:

بابایی مهم ترین ویژگی و اصل شعر آئینی و شیعی را داشتن ویژگی ظلم ستیزی عنوان کرد و گفت: اگر این ویژگی از شعر آئینی حذف شود دیگر نمی توان آن را به عنوان یک کارکرد و وظیفه اجتماعی پذیرفت و دینی زیستن. شعر باید زنده بماند شعری رو در رو با ستمگر روزگارش.

حفظ محافل ادبی یکی از رویکردهای اصلی کتابخانه ها برای ارتقای نفوذ فرهنگی در جامعه است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز به این برنامه افزود: توجه به ارتقای نفوذ فرهنگی یکی از برنامه های اصلی این نهاد فرهنگی در سال های اخیر بوده و نقد کتاب از موضوعات مهم فرهنگی است که باید در جامعه دنبال شود.

احمد فرهادی گفت: دعوت از بزرگان و فرهیختگان علوم انسانی می تواند به رونق این گونه محافل کمک کند، لذا با برگزاری چنین برنامه هایی سعی می شود این افراد را با موضوعات ادبی و فرهنگی آشنا کنیم.

به گزارش ایرنا، جمعی از شاعران آثار خود را به حز.

دیدگاهتان را بنویسید