واشنگتن پست ردپای اسرائیل را در پرونده قتل خاشقجی فاش کرد



واشنگتن پست نوشت: برنامه جاسوسی پگاسوس وابسته به شرکت اسرائیلی NSO چند ماه قبل از مرگ این روزنامه نگار سعودی روی گوشی همسر جمال خاشقجی نصب شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از این روزنامه، برنامه جاسوسی پگاسوس چند ماه قبل از مرگ و تکه تکه شدن جمال و پس از بازجویی حنان العطر توسط نیروهای امنیتی در فرودگاه دبی در اکتبر 2018 بر روی تلفن حنان العطر بارگذاری شد. خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی است.

در این گزارش آمده است: افشای این اطلاعات بخشی از تحقیقات در حال انجام در مورد این سازمان روزنامه نگاری است که شامل سازمان های خبری است که برنامه پگاسوس را طراحی کرده بودند که توسط NSO اسرائیل به دولت ها برای ردیابی روزنامه نگاران، سیاستمداران و فعالان فروخته شد. حقوق بشر استفاده می شود.

NSO گفت هیچ دلیلی برای استفاده از جاسوس افزار برای هدف قرار دادن العطر وجود ندارد. با این حال، بررسی تلفن وی توسط تیم تحقیقاتی امنیت سایبری Citizen Lab، Bill Marzak، نشان داد که این برنامه به صورت دستی در هنگام دستگیری وی توسط مقامات امارات در آوریل 2018 بر روی تلفن العطر نصب شده است.

گروه تحقیقاتی Citizen Lab اعلام کرد که این عملیات جاسوسی توسط یکی از مزدوران دولت امارات انجام شده است.

جمال خاشقجی ماه ها قبل از مرگش و قبل از اینکه بخواهد با خدیجه جنگیز در ترکیه ازدواج کند با یک مهماندار هواپیما در آمریکا ازدواج کرده بود.

خاشقجی ازدواج خود را با حنان العطار، مهماندار مصری شاغل در خطوط هوایی امارات ثبت نکرد. با این حال، او یک جفت حلقه را به قیمت 01500 (2000 دلار) خرید. خانم العطر هنوز هم رسید انگشترها را نگه می دارد.

العطر به یاهو نیوز گفت که چگونه این زوج نه سال قبل از ازدواجشان در یک کنفرانس در دبی با هم آشنا شدند. آنها شماره تلفن های خود را رد و بدل کردند و در تماس بودند و عکس ها، فیلم ها و اشعار عربی مورد علاقه خود را به اشتراک گذاشتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید