4 نشانه که نشان می دهد شما به “سندرم شخصیت اصلی” مبتلا هستید


کیت روزنبلات، درمانگر و مدیر ارشد بالینی Talkspace می گوید: «سندرم قهرمان داستان را به عنوان شخصیت اصلی داستان زندگی خود در نظر بگیرید.

اگرچه سندرم شخصیت اصلی یک عارضه روانی واقعی نیست، اما در فرهنگ عامه عموماً به فردی تعبیر می شود که خود محور است و معتقد است هدف زندگی اطرافیانش حمایت از او است و خود را تنها عامل اصلی می بیند. شخصیت. در زندگی او

به گفته روزنبلات و دیگر متخصصان، ممکن است 4 علامت وجود داشته باشد که نشان دهنده وجود این سندرم در فرد باشد.

1- شما و مشکلاتتان مهمترین چیز هستید

یک راه آسان برای تشخیص سندرم شخصیت اصلی این است که چند دقیقه به رابطه خود فکر کنید. اگر خود را در مرکز توجه و دیگران را شخصیت های فرعی و فرعی می بینید، ممکن است رگه هایی از این سندرم در درون خود داشته باشید.

این طرز فکر جایی برای حمایت عاطفی از افراد دیگر در زندگی فرد باقی نمی گذارد.

2- خود و زندگی خود را برای دیگران عالی می کنید

افراد مبتلا به سندرم قهرمان داستان ممکن است تصویری غیرواقعی از زندگی خود را از طریق اینترنت ارائه دهند تا دیگران را در مورد داستان زندگی ظاهراً عالی خود متقاعد کنند.

افراد مبتلا به سندروم قهرمان داستان اغلب به طور مداوم عکس های خود را در اینترنت آپلود می کنند و با دقت تمام شخصیت خود را مطابق با تصویری که از خود دارند در فضای مجازی ارائه می دهند.

3- قابل نقد نیستند

افراد مبتلا به سندروم قهرمان داستان اغلب تحمل انتقاد و حتی گاهی شوخی را ندارند و این در نحوه برخورد آنها با عکس های خنده دار یا کمتر جذاب منعکس می شود.

4- احساس می کنید کنترلی بر زندگی ندارید و بنابراین سعی می کنید دوباره زندگی را به دست بگیرید.

شخصیت های اصلی سعی می کنند زندگی خود را مورد تایید دیگران قرار دهند زیرا زندگی آنها آنقدر که به نظر می رسد بی نقص نیست و با تایید دیگران حسی مضاعف از واقعیت به دست می آورند.

روزنبلات نتیجه می گیرد: «در برخی موارد، این سندرم می تواند مثبت باشد. وقتی خود را فردی فعال در زندگی می‌بینید و زندگی و انتخاب‌هایتان به شما بستگی دارد، این احساس می‌تواند به شما احساس قدرت بدهد و در نهایت عزت نفس، عزت نفس و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.»

دیدگاهتان را بنویسید