از یک حسگر مبتنی بر فیزیک کوانتومی برای تشخیص کرونا استفاده کنید



در یک مطالعه اخیر، محققان دانشگاه MIT توسعه یک حسگر مبتنی بر فیزیک کوانتومی را گزارش کردند که می تواند سندرم تنفسی حاد کروناویروس 2 را تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تیدانشمندان MIT رویکرد جدیدی برای تشخیص سندرم تنفسی حاد کروناویروس 2 ابداع کرده‌اند. بر اساس اثرات کوانتومی، این رویکرد سریع‌تر، ارزان‌تر و بالقوه دقیق‌تر است.

فرآیند پردازش روش های تجربی موجود چندین ساعت طول می کشد. هیچ یک از این تست ها نمی توانند به طور دقیق میزان ویروس را در بدن افراد مشخص کنند، اما برعکس، این آزمایش جدید ممکن است دارای نرخ منفی کاذب کمتر از یک درصد باشد. این آزمایش آنقدر حساس است که می تواند چند صد رشته RNA ویروسی را در یک ثانیه تشخیص دهد.

دانشمندان با استفاده از نقایص در مقیاس اتمی در قطعات ریز الماس، رویکرد جدیدی را توسعه دادند که به “تخلیه نیتروژن میدان مرکزی” (NV) معروف است. این نقص های کوچک به دلیل اثرات کوانتومی در شبکه کریستالی الماس مستعد اعوجاج های جزئی هستند.

روش جدید شامل پوشاندن نانوالماس‌های حاوی این ناحیه مرکزی خالی از نیتروژن با ماده‌ای است که به صورت مغناطیسی به آن‌ها متصل می‌شود و تنها به یک توالی RNA خاص از ویروس متصل می‌شود. هنگامی که یک RNA ویروسی وجود دارد و به ماده متصل می شود، پیوند مغناطیسی را مختل می کند و باعث ایجاد تغییراتی در فلورسانس الماس می شود که به راحتی با یک حسگر نوری مبتنی بر لیزر قابل تشخیص است.

کاهش نیتروژن مرکزی (NV مرکزی یا NV مرکزی) یکی از انواع متعدد نقص در الماس است. مطالعه شده ترین و مفیدترین ویژگی نور تابشی است که به راحتی از یک NV مرکزی به ویژه در حالت بار منفی (NV) در دسترس است. دانشمندان MIT همچنین در طول این مطالعه از شبیه سازی های ریاضی استفاده کردند تا ثابت کنند که سیستم به درستی کار می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید