جزئیات جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی که علی باقری نیز در آن حضور داشت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


محمود عباس زاده مشکینی در تشریح جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با علی باقری، رئیس مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، گفت: اکثریت اعضای کمیسیون در این جلسه حضور خواهند داشت. آقای باقری گزارش مفصلی از روند مذاکرات وین به نمایندگان ارائه کرد و کمیسیونرها سوالات کلیدی و توضیحاتی را در مورد مذاکرات مطرح کردند.

آقای باقری طبق اطلاعاتی که از نمایندگان دریافت کرده بود در جریان مطالبات و انتظارات مردم قرار گرفت. به گفته آقای باقری، روند مذاکرات بر اساس منافع جمهوری اسلامی ایران است. مذاکره در این سطح، جنگ اراده است و دو چارچوبی که ایران تا کنون مطرح کرده است و ضعف های تیم قبلی را برنمی تابد و مشکلات گذشته را اصلاح کرده است، با اصرار و اصرار ایران مورد قبول طرف های مذاکره قرار گرفته است. منطق. مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دور جدید مذاکرات که از پنجم آذرماه آغاز می شود، بر اساس چارچوب پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. تیم ایران توانست اراده خود را به تیم حریف تحمیل کند.

عباس زاده مشکینی گفت: مذاکره کنندگان کشور ما کار را جدی می گیرند و قواعد مذاکرات را حرفه ای می گیرند. به نظر می رسد هر نتیجه ای که از این قاعده و چارچوب خارج شود به نفع ملت ایران خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: تلاش اصلی ایران رفع تحریم ها است و بر اساس موارد مطرح شده در کمیسیون، تا زمانی که در جمهوری اسلامی توافقی در این زمینه حاصل نشود، هیچ امتیازی به طرف های دیگر داده نخواهد شد. موضوع.” در شرایط فعلی هم میدان و هم قاعده بازی در دست ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم از مذاکرات نتیجه خوبی بگیریم، البته اقتصاد کشور را از مسائل مربوط به مذاکرات جدا کردیم و مذاکرات بی نتیجه بود. برای ما اولویت اول است.” نتیجه مذاکرات هر چه بود، بودجه 1401 را بستیم. اما امتیازهای دریافتی از حریف در این هفته ها نسبت به دوره های قبل بیشتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید