پنجره سرداب امام زمان (عج) ساخته و آماده نصب شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر مظفر صفریان، عصر سه شنبه در نشست خبری وی در خصوص عملکرد 9 ماهه این ستاد، گفت: در 6 ماهه نخست سال 2 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک های مردمی بوده است. جمع آوری شد که برخی نقدی و برخی غیر نقدی و اکثریت طلا بود و 143 گرم سکه طلا و نقره نیز دریافت شد. نذورات اکثر مردم امسال با ایزوگام عایق بندی شد.

وی ادامه داد: در مجموع 3300 میلیون تومان مجموع نذورات نیکوکاران و خیرین است. متبرعین مبلغ یک میلیارد تومان توسط خیرین خصوصی برای بازسازی 16 ستون گانه صومعه شرقی و غربی بقعه امام عسگریین (ع) اعلام وصول.

دبیر ستاد عتبات عالیات استان مرکزی در خصوص نیم ضریح ساخته شده برای پنجره سرداب امام زمان (عج)ع) وی در شهرستان سامرا تصریح کرد: ابعاد این نیم ضریح 2 متر و 30 سانتی متر و 2 و نیم متر است. این آرامگاه که 700 کیلوگرم وزن دارد، دارای هنرهای ظریفی مانند حجاری، جواهرسازی، ریخته گری، آبکاری طلا، مونتاژ و کنده کاری است. جداسازی قطعات و هنرهای دیگر مورد مطالعه قرار گرفت. مقدار طلا و نقره به کار رفته در این مقبره به ترتیب 65 گرم و 220 کیلوگرم بوده است.

پنجره طاق مطهر امام زمان (عج)عج) آماده نصب

صفریان ادامه داد: قسمت های مختلف این امامزاده در کارگاه هایی در زرندیه، اراک و کرج ساخته شد، همچنین سازه چوبی این امامزاده با توجه به شرایط اقلیمی سامرا به مدت 450 سال ساخته شد.

در خصوص ساخت نیم ضریح دیگر توسط این ستاد، «ساخت نیم ضریح دوم از 25 دی ماه آغاز می شود و سه تا چهار ماه دیگر به پایان می رسد. سازه چوبی این مقبره به زودی در کوم ساخته می شود. برای روشن شدن این موضوع، حدود 120 کیلوگرم نقره ورق فلز ساخته شد.

دبیر ستاد عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به برگزاری آیین همراهی با این امامزاده گفت: این امامزاده در شهرهای تفرش، اراک، آشتیان، ساوه و زرندیه همراهی می شود.

از 6 ژانویه، St. آغاز آئین غربت در ایام فاطمیه دوم تا شهادت حضرت فاطمه (س)س) خواهد بود. این آیین در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

صفریان گفت: یکی از پروژه های در دست اجرای ستاد بازسازی عتبات عالیات، ساخت 26 ستون سرداب مطهر امام حسین (ع) است.ع) در صحن حضرت زینب(س) قرار دارد.س) کارگردان است.

دبیر ستاد عتبات عالیات استان مرکزی در ادامه سخنان خود گفت: برای ساخت این ستون ها 440 تن سنگ مرمر سبز مورد نیاز است که 250 تن آن در محلات، تبریز و سایر استان ها تهیه شده است. امید است بقیه این سنگ ها نیز به شکلی باشند. تبرعی آماده باش. لازم به ذکر است که نمونه ستون پس از تحویل ساخته و تایید شده است.

استخدام 78 کارگر برای بازسازی 16 ستون گانه

وی به تعیین تکلیف 78 کارگر برای بازسازی 16 ستون اشاره کرد. گانهوی پس از اقدامات ستاد خاطرنشان کرد: در طراحی گره های عبادی 31 تخته فرش نسبت به سال گذشته طرحی دوخته می شود. به روز شد 300 ساختمان در پروژه ساختمان نور در استان خریداری شد.

صفریان در خصوص اجرای مراسم در اربعین گفت: در مسیر نجف به عراق حدود 14 گروهان 400 نفره و دو گروه در مسیر مهران به زائران خدمات رسانی کردند و حدود 691 هزار و 650 پرس غذای گرم در اختیار زائران قرار گرفت. . همچنین با کمک موکابه 62500 نفر اسکان داده شدند.

دبیر ستاد عتبات عالیات استان مرکزی در پایان گفت: عملکرد موکب های حوزه واکسیناسیون 11 هزار و 500، توزیع بسته های بهداشتی بین نیازمندان 265 هزار مورد بود. همچنین 251 هزار بسته معیشتی و 271 هزار وعده غذای گرم توسط موکابلر توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید