پرسپولیس و گل گهر دست در دست هم؛ حالا سورپرایز جام حذفی خوب نیست


به گزارش خبر ایرنا، شانزدهمین دوره رقابت های جام حذفی فوتبال ایران روزهای 19 و 18 آذرماه با برگزاری 16 دیدار برگزار شد و چهره تیم های صعود کننده مشخص شد. تیم های لیگ برتری در مرحله پایانی رسما وارد این رقابت ها شدند و عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشتند تا شاهد خلق کمترین شگفتی ها در جام عجایب باشیم.

در زیر به چند نکته برای خواندن از مرحله 16 نگاهی خواهیم انداخت:

* پرسپولیس و گل گهر با غلبه بر ویستاتوربین و آستارا بلدیه در 16 دور اخیر قدرتمندترین بردها را کسب کردند.

* 3 بازی در 120 دقیقه مشخص نشد و تیم ها در ضربات پنالتی به مصاف هم رفتند. برنده سه بازی مس رفسنجان، استقلال تهران و نفت مسجد سلیمان بودند.

* هواداران تهرانی فجرسپاسی شیراز و تراکتور تبریز تنها تیم های حذف شده از مسابقات لیگ برتر شدند. به جز هواداران، 2 تیم دیگر به رقبای خود در لیگ برتر شکست خوردند.

پرسپولیس و گل گهر دست در دست هم؛  حالا سورپرایز جام حذفی خوب نیست

* در مرحله یک هشتم نهایی، اسامی 13 تیم از لیگ برتر، 2 تیم از لیگ دسته اول و یک تیم از دسته دوم به شرح زیر است:

لیگ برتر: آلومینیوم اراک، نساجی مازندران، پدیده مشهد، نفت مسجد سلیمان، ذوب آهن اصفهان، پیکان تهران، گل گهر سیرجان، فولاد خوزستان، استقلال تهران، سپاهان اصفهان، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان، پرسپولیس تهران

دسته اول: خیبر خرم آباد و کرمان باکر

دسته دوم: خلیج فارس ماهشهر

* او در 120 دقیقه در 2 بازی موفق به گلزنی نشد و در 14 بازی دیگر در مجموع 36 گل به ثمر رساند. با این حال میانگین تعداد گل های زده شده در مرحله یک هشتم نهایی 2.25 بود که به مراتب بهتر از میانگین گل های زده شده در لیگ برتر (1.68) بود.

* 12 تیم میزبان و 4 تیم مهمان در 16 بازی انجام شده در یک شانزدهم نهایی پیروز شدند. میهمانان برنده نساجی مازندران، مس کرمان، نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان بودند.

*خلیج فارس ماهشهر سورپرایز بزرگ جام حذفی تاکنون در حال اجراست. این تیم لیگ دسته اول به ترتیب مس نوین کرمان، استقلال خوزستان و تهران را شکست داد. آنها 5 گل زده اند و تاکنون گل نزده اند. دو سال پیش تیم شهرداری ماهشهر از این شهر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رسید اما در نهایت با 2 گل مغلوب پرسپولیس شد. ماهشهر در جنوب استان خوزستان قرار دارد. این تیم در حال حاضر از بین ۱۴ تیم گروه خود در رده دوازدهم لیگ های کوچک قرار دارد و اصلا وضعیت خوبی ندارد.

شایان ذکر است که قرعه کشی 16 دوره اخیر هفته آینده انجام خواهد شد. فولاد خوزستان مدافع عنوان قهرمانی محسوب می شود.

پرسپولیس و گل گهر دست در دست هم؛  حالا سورپرایز جام حذفی خوب نیست

دیدگاهتان را بنویسید