دوربین پریسکوپ بهبودیافته از سال 2023 به آیفون عرضه خواهد شد


به نظر می رسد اپل برنامه بزرگی برای دوربین آیفون در آینده دارد. علاوه بر شایعات مبنی بر بهبود عکاسی از تلفن های همراه با دوربین جدید 48 مگاپیکسلی توسط غول فناوری کوپرتینویی در سال آینده، گفته می شود که در سال 2023 یک لنز پریسکوپ بهبودیافته با لنز تاشو اضافه خواهد شد.

مینگ چی کو، تحلیلگر محصولات اپل در یادداشتی جدید جزئیاتی را در مورد توسعه آینده دوربین های آیفون به اشتراک گذاشت. وی همچنین خاطرنشان کرد که ارتقاء دوربین آیفون در دو سال آینده به افزایش سهم بازار، درآمد و سود شرکت تایوانی Largan Precision کمک خواهد کرد.

بهبود دوربین های آیفون در آینده

آیفون

در گزارش های قبلی، کو گفته بود که اپل قصد دارد در آیفون 14 پرو تنها از یک دوربین 48 مگاپیکسلی با فیلمبرداری 4K استفاده کند. با این حال، او اکنون بیان می کند که این دوربین می تواند ویدیوهای 8K ضبط کند و برای هدست های واقعیت مجازی که اپل قرار است سال آینده عرضه کند، مناسب خواهد بود.

Ko همچنین قبلاً ادعا کرده بود که مدل‌های iPhone 14 Pro با استفاده از فرآیندی به نام pixel binning از خروجی‌های 48 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی که در حال حاضر در برخی از گوشی های اندرویدی مانند گلکسی اس 21 اولترا موجود است، کیفیت تصویر نهایی را حفظ می کند و به آیفون 14 پرو اجازه می دهد تا عکس های 48 مگاپیکسلی در شرایط روشن و عکس های 12 مگاپیکسلی در نور کم بگیرد.

یکی از تحلیلگران اپل همچنین فاش کرده است که حداقل یکی از گوشی های آیفون 15 با لنز پریسکوپ در سال 2023 عرضه خواهد شد. همچنین گفته می شود که این لنز دارای اپتیک دوربین تاشو خواهد بود که نور جذب شده توسط سنسور تصویر در آن شکست می شود و اپل زوم اپتیکال را افزایش می دهد.

برای مقایسه، Huawei P40 Pro Plus از یک پریسکوپ با زوم اپتیکال 10 برابر استفاده می کند، در حالی که آیفون 13 پرو به زوم 3 برابر محدود شده است.

دیدگاهتان را بنویسید