گوترش: لبنان به اصلاحات عمیق نیاز دارد



دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه لبنان به اصلاحات عمیق نیاز دارد، از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا وضعیت اقتصادی لبنان را بهبود بخشند.

به گزارش ایسنا، دبیرکل سازمان ملل متحد در پایان سفر امروز خود به لبنان در یک کنفرانس خبری گفت: انتخابات پارلمانی لبنان باید برگزار شود و ما تضمین می کنیم که آن را تکمیل کنیم. گفت.

وی گفت: «من از مقامات لبنانی خواستم تا برای انجام اصلاحات و شفافیت لازم همکاری کنند، آنها حق ندارند کار را به تاخیر بیندازند. بحران اقتصادی در این کشور بحرانی عمیق است و باید مذاکرات با صندوق بین المللی پول و جامعه بین المللی از سر گرفته شود. اگر اصلاحات در لبنان اجرا نشود، جامعه جهانی به خواسته ها و پیشنهادات پاسخ نخواهد داد. لبنان نیز اقداماتی را باید انجام دهد.

گوترش در مورد تحقیق درباره بمب گذاری در بندر بیروت گفت: «تحقیقات ادامه دارد». من نمی توانم هیچ ابتکاری در فرآیند تحقیق داشته باشم. تحقیقات مستقل باید بی طرفانه و شفاف باشد و امیدوارم روند تحقیق اینگونه باشد.

گوترش در گفت و گو با روزنامه الشرق الاوسط وضعیت کنونی لبنان را غم انگیز و دلخراش توصیف کرد و از رهبران سیاسی این کشور خواست برای انجام اصلاحات اساسی متحد شوند.

گوترش گفت: لبنان به اصلاحات عمیق و تبدیل شدن به کشوری عاری از فساد نیاز دارد. ما از کشورهای همسایه خلیج فارس می خواهیم در بهبود وضعیت اقتصادی لبنان مشارکت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید